LG WD12380FBN Washing Machine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG WD12380FBN Washing Machine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

m**3@h**l.com 07-09-2023

super apparaat

Nu al jaren en jaren ik geloof al 18 jaar te draaien en hij gaat maar door en door. super ding!
Kon via via toch jongere wasmachine kopen maar deze berg ik nog even op paar maanden ( je weet nooit) je hoort hem pompen ect maar dat doet elke wasmachine.

aanrader!!

Pluspunten

• schone was
  • niet kapot te krijgen
  • eenvoud

Minpunten

• beetje geluid

nikon 01-11-2022

Zeker een aanrader

De LG WD-12380 FBN
Heeft ons na trouwen dienst van 17 jaar en dagelijks gebruik
voor 5 personen het opgegeven wij zijn daar heel blij mee geweest
tot de laatste dag leverde de machine altijd schoon wasgoed
en in al die jaren zonder maar een mankement heeft deze gedraaid
na zijn trouwe dienst laten wij hem ophalen om naar zijn laatste rustplaats
gebracht te kunnen worden / milieupark R.i.p. LG WD -12380 FBN
We gaan zeker weer een nieuwe aankopen.

Pluspunten

• altijd schone was
  • lange levens duur machine
  • kwaliteitsmateriaal
  • digitale besturingssysteem
  • gebruik vriendelijkheid

Minpunten

• Geluid van de motor had wat stiller gemogen

Robbie Bak. 05-06-2014

Inmiddels acht jaar in gebruik. Machine begon laatst te bonken.
Helemaal uit elkaar getrokken en trommelkruis bleek gebroken. Nieuwe gemonteerd alsmede een deurrubber manchet. Kosten 100 euro. Draait weer als nieuw. Toch mag een merk als LG deze gebreken niet vertonen na acht jaar.

blackie1100 22-08-2012

Ik heb de wasmachine ongeveer 6 jaar en hebben een gezin van 8 personen dus de machine draait heel regelmatig! sinds kort begint de afvoerpomp te sputteren maar na zoveel draaiuren vergeef ik dat wel! prima wasmachine voor zijn geld!

Jootje2 07-05-2012

Ik heb deze machine nu een jaar of 4 en al die tijd hebben we al ruzie.Het is dat het geld voor een andere machine er nog niet is maar zodra het kan gaat de LG eruit om er nooit meer in te komen.
Het zou een 7-kg machine moeten zijn maar dat kan hij echt niet aan.Als je het wasgoed niet zelf heel erg uitgebalanceert erin stopt danst hij de hele badkamer door namelijk en dat doet hij met al het wasgoed.Veel of weinig maakt niks uit.
Hij staat helemaal waterpas maar ook dat maakt niks uit.
Ik heb nog nooit zo'n slechte wasmachine gehad!

brink 12 10-01-2010

---------- update review, 10-01-2010 ----------
nu ca 1 jaar in gebruik en staat in een douche cel met een douche gordijn erlangs.

Goede machine , wast goed, klopt dat ie wat lawaai maakt maar dat is niet storend. wel af en toe je machine op 90 wassen maar dat moet voor elke wasmachine.

Nadeel is dat er net onder het glas van de klepdeur roest komt dus denk dat hij zo,n 5 jaar meegaat. verder wel leuk machientje

---------- 1e review, 04-07-2008 ----------
heb hem nu al een tijdje en hij doet het heel goed. was is altijd schoon eruit.En ruikt heel fris. ook de kleding van de kinds komen er top uit. Echt op alle tempraturen.heb wel A merk wasmiddel. verder is hij makkelijk in gebruik en als er wat is is de service goed.

Dus zeer goede wasmachine.Denk wel dat als je heel veel was draait je een miele moet nemen maar dat kost meer.Maar bij 3a4 personen ofzo een topper!!

jootjerenootje 10-01-2010

---------- update review, 10-01-2010 ----------
Ik heb hem nu bijna 3 jaar en nog nooit zo'n rotmachine gehad!Maakt vreselijk veel herrie bij afpompen,heeft moeite met gewichtsverdeling en die olieachtige vlekken heb ik ook weleens gehad.
Zodra het kan gaat hij eruit.

---------- 1e review, 14-04-2007 ----------
Wat een fijne machine!Heb hem nu een paar weken en na wat aanloopproblemen i.v.m. vreselijk lawaai doet ie het perfect!
Deze machine is zijn geld driedubbel en dwars waard.
Hij is stil(op de waterpomp na),werkt snel en is gemakkelijk in gebruik.
Echt heel makkelijk zijn de enorme vulopening en de helemaal weg draaiende deur.Ook het eindtunetje is makkelijk.
De duurzaamheid moet nog blijken natuurlijk,maar voorlopig ben ik erg blij met deze machine.

susan23 11-08-2009

Ik heb de wasmachine bijna 4 jaar naar volle tevredenheid maar heb nu een SE storing volgens de klantenservices is dit de motor en valt deze onder de garantie.
Afspraak met monteur gemaakt en nu blijkt het dus niet onder de garantie te vallen dit is alleen voor direct drive modellen.
Om een lang verhaal kort te maken de monteur heeft de motor er in gezet voor 200 euro waar ik dus financieel gezien geen rekening mee had gehouden.

Eric R 13-05-2009

Machine heeft lekker veel inhoud. Is wel wat luidruchtig. De pomp maakt regelmatig de nodige herrie.
Sins kort krijg ik de foutmelding OE. Er zou dan iets verstopt moeten zitten.Zit echter niets in de filter en de slang kan vrij uitstromen. Het is elke keer op een zelfde momenet: als er 34 minuten in de display staat bij het normale wasprogramma. Dat blijft ie water innemen en pompen maar verder niets. Dat gaat zo een uur door totdat de storing OE komt. Als ik los het centrifugeer programma aanzet blijft dit ook hangen na 4 minuten en weer water innemen/pompen. De monteur is als geweest (was ik zelf helaas niet bij) en die kon niets vinden, alles werkte goed. Toen ik thuis kwam was er echter niets veranderd. Zelfde problemen. Ik zie op de diverse sites wel soortgelijke problemen voorbij komen,maar nergens echt de rede of oplossing van het probleem. Kan het een printplaat zijn of de onbalans regeling, daar het volgens mij iets met het opstarten van de centrifuge heeft te maken.

robinb. 04-12-2008

Nu twee jaar is bezit, tot nu toe alles in orde en tevreden.Wel af en toe maakt de pomp wat herrie met water afpompen. Verder tevreden

gerda kensen 11-08-2008

niet kopen!! al twee keer is de pomp kapot gegaan en heb ik hoge kosten moeten maken. voortaan gewoon weer miele kopen want miele : er is geen betere!! LG niet doen!! u bent gewaarschuwd!! programma is te lang, wassen slecht, centrifugeren slecht, gebruikt veel te veel stroom en water. niets dan slechts over dit apparaat!! geloof me : goedkoop is duur koop!! spaar maar door voor een miele of een tweedehands miele!! altijd nog beter dan de LG machines!!

haaibaai 28-04-2008

Dit is werkelijk de slechtste aankoop ooit.
Heb deze nu 1 jaar en is al 3 keer kapot geweest, 2 keer de printplaats kapot en 1 keer de trommel en nu maakt deze weer herrie.
Einde oeffening dus, hij gaat eruit en komt er nooit meer in! Heb ook een droger van LG, ook deze is al 2 keer kapot geweest. Voor mij nooit meer een LG

pinokkia 29-12-2007

Ik bezit deze wasmachine sinds 29-09-2006. Ik was gemiddeld 3 a 4 wasjes in de week. Deze wasmachine wast schoon en de was ruikt ook lekker. Dat had mijn vorige (merk: aeg) wasmachine nml niet. Ik heb tot nu toe niet echt een groot probleem gehad. Het enigste probleempje was: de wasmachine maakte in het begin een ratelend geluid. Dit was te verhelpen om de wasmachine waterpas te zetten. (monteur van LG is erbij geweest) Daarna nooit iets vreemds gemerkt.

Tip: doe eens in de 2 maanden Uw wasmachine op 90 graden met alleen soda erin laten draaien. En laat Uw waslade en deurtje los als U niet meer de wasmachine gebruikt, want dat is de grootste reden. Waarom Uw was niet schoon en vooral lekker ruikt!!! En maak de waspoederlade geregeld schoon, want achter gelaten waspoederresten gaat ook stinken.

Al met al. Ben ik een zeer tevreden (tot nu toe) over deze LG wasmachine. Ik hoop dat het ook zo blijf.

pinokkia 07-12-2012

UPDATE REVIEW 7-12-2012

Heb nu bijna 6 jaar deze wasmachine. Nog steeds komt de was er schoon en fris/lekker eruit. Alleen sinds een maandje maakt deze wasmachine een vervelende bijgeluid tijdens het wassen en de pomp hoor je nu wel duidelijk. (pomp sinds het 5e jaar last van!!)

vreemd ding 03-10-2007

Enkele nadelen van de machine, hij is idd. niet zo stil als ze beweren. Verder is het kinderslot niet super, want alle knopjes zijn dan beveiligd, behalve de aan/uit knop, daar kan je kind wel op drukken. Dan kun je weer opnieuw beginnen met je was, lekker zonde toch? Verder is het zo wanneer je de machine te lang op pauze laat staan (was bijv. n keer gebeurt toen de bel ging) dan schakelt hij zichzelf uit en moet je dus weer helemaal opnieuw beginnen met de was. Verder heb je soms bijv. iets met de hand gewassen maar wil je het alleen spoelen en centrifugeren in de machine, helaas kan dat niet. Deze machine wast alleen programma's van begin tot eind en niet halverwege, erg balen dus. En ik heb regelmatig foutmelden dat de was uit balans is ofzo, ik kan 'm dan niet op pauze zetten, deur openen, was weer verdelen, en verder gaan met de was. Je moet 'm uitzetten en daarna weer aan waardoor hij weer helemaal opnieuw begint, zelfs wanneer hij bijna helemaal klaar is. Lomp systeem, maar goed hij is niet voor niets zo goedkoop.

Sanmi 24-06-2007

Waardeloze wasmachine, na 1,5 jaar in bezit te hebben gehad gaat ie er meteen uit. De wasmachine maakt lawaai en wast niet goed schoon. Lijkt mij nogal belangrijk voor een wasmachine. Ga nu weer op zoek naar een wasmachine van een erkend merk.
Ik raad iedereen af om deze wasmachine aan te schaffen.

Wasmachine 21-06-2007

Deze wasmachine heb ik gekocht vanwege de positieve reacties op dit forum, maar als ik 'm terug kon brengen dan zou ik dat zeker doen. Hoewel mijn vorige machine uit de oertijd kwam, kwam de was er wel gewoon schoon en lekker ruikend uit. Ondanks de grote trommelinhoudt bij deze nieuwe wasmachine komt mijn kleding er nooit lekker ruikend uit. Welk wasmiddel of wasverzachter ik ook gebruik, het blijft niet lekker ruiken en komt er niet vlekkeloos uit. Verder is hij niet zo stil als vele mensen vermelden, bij het afvoeren van het water hoor je allemaal gebrom en gerommel, maar daarnaast ben ik tevreden over de machine. Maar goed 't belangrijkste is toch een minpunt gebleken: schone en frissen was! Helaas...

Raaskal 17-03-2007

Deze machine hebben we nu een paar dagen in bezit. Ik ben tot dusver erg tevreden over dit apparaat, wast mooi schoon, is stil en makkelijk in gebruik.

josje 12-03-2007

Nu ongeveer 14 dagen in mijn bezit. Vanaf het begin een verschrikkelijk trilapparaat, dit met name bij het centrifugeren. Van alles geprobeerd: stoeptegels onder de poten, rubberen doppen, etc.
Tot ik een review las over een andere wasmachine:
Het komt er op neer dat je bij het waterpas zetten van de machine eerst de pootjes helemaal in de machine moet draaien. Daarna waterpas zetten. Als de vloer vrij vlak is hoef je de pootjes slechts minimaal uit te draaien.
Dit had ik dus niet gedaan zodat de pootjes veel te ver uitgedraaid waren waardoor de machine op 4 dunne en te lange pootjes rustte.
Op dit moment een superstille machine, ook bij het centrifugeren.

sonnysonny 10-03-2007

perfecte wasmachine , moderne vormgeving , zeer stil,
makkelijke bediening , uitgebreid programma ,
1200 toeren is wat weinig , maar met een wasdroger erbij is dat geen probleem ,
als de machine niet goed waterpas staat , is het hele
body scheef en krom , volgens mij wordt de machine door het bovenblad bij elkaar gehouden .
verder echt een goede keus voor die prijs zeker.

joop_be 05-03-2007

Uitgaande van de test van de cons.bond had ik dit apparaat niet moeten kiezen, de vele ****revews in kieskeurig hebben mij echter over de streep getrokken en daar heb ik tot heden geen spijt van.
Goede en degelijke machine, waterpas geplaatst,maakt mooi en gelijkmatig geluid bij alle washandelingen. Wast en centrifugeert alle programma's prima en in kortere tijd dan onze vorige machine
NB. Handig display welke behalve het tijdverloop van de draaiende was ook in code melde dat de wateraanvoer stagneerde, wat na enig onderzoek een defecte waterstop op de waterkraan te bleek zijn en dat kon ik zelf verhelpen

MarcL 09-02-2007

N.a.v. de positieve reacties hier op de site deze machine aangeschaft.
Heb hem nu 2 dagen in bezet en al zo'n 5 wassen gedraaid (moet wel na 2 weken zonder amchine).

Ik moet zeggen, hij is super stil, wast echt perfect schoon en ziet er nog mooi uit ook!

ofwel, een super keuze hoor!!!

LG ga zo door........

joetje 01-02-2007

Deze wasmachine is gemaakt om te wassen! De was is schoon en fris en maakt weinig lawaai. Na de was is een melody te horen dat de was klaar is! Vroeger een AEG gehad (ook een goeie waschine), maar deze LG is veel goedkoper. 7 Kg lijkt best veel, maar de trommel is vergelijkbaar als een 5 Kg versie. Ja, de waschine is zeker geschikt voor 1 persoon. Ook handig is een snelle wasprogramma van 30min. Deze kun je bv combineren met intensief wassen + 1200 toerental centifugeren (totaal 46min).

Luns 29-01-2007

Uitstekende wasmachine met een prima prijs. De was komt er schoon en, vergeleken met de Bosch die ik hiervoor had, zeer droog uit. Het standaard programma (katoen/30 graden) doet er tevens een half uur minder over dan die Bosch. Absoluut een verbetering dus. Ook het aftellen van de wastijd is buitengewoon makkelijk. Over duurzaamheid kan ik nog niet oordelen

ray1967 28-01-2007

Top apparaat voor goede prijs. Hij is stil ,duidelijk en goede resultaten in zowel centrifugeren als wassen.
Hiervoor altijd AEG apparaten gehad maar deze maken mijte veel herrie.
Adsvies niet over het merk nadenken en gewoon aanschaffen ze verdienen bij LG echt een kans!

Henk Klaver2 07-01-2007

Eerder hebben we wasmachines van Miele en AEG gehad, maar vanwege tegenvallende
ervaringen (dure reparaties die nét buiten de garantieperiode vielen en een
levensduur die veel korter was dan ons in de winkel voorgespiegeld was), hebben
we besloten nu een goedkope machine te kopen.
De LG WD 12380 FBN kwam bij de test van de Consumentenbond (oktober 2006) als
minste uit de bus.
We hebben toch besloten deze wasmachine aan te schaffen, op basis van de
positieve reviews die we op kieskeurig.nl lazen.
Tot nu toe hebben we geen seconde spijt gehad van deze aanschaf. Hij wast goed,
centrifugeert goed en is opvallend stil. Hij doet niet onder voor de dure
machines die we in het verleden hadden.
We hebben hem nog maar een paar weken, dus over de duurzaamheid kan ik nog
niets zeggen.